با افزایش موبایل ها و تبلت ها و دستگاه های هوشمند و همچنین کاربران استفاده کننده از آن ّها در سرتاسر جهان، امروزه شاهد ظهور شیوه ی جدیدی دربازاریابی، با عنوانبازاریابی اپلیکیشن(بازاریابی اپلیکیشنی)هستیم که زیرشاخه ای ازبازاریابی موبایلیبه شمار می آید.
بازاریاب ها در تلاش اند تا با به کارگیری اپلیکیشن های شرکتی و سازمانی در فروشگاه های اپلیکیشنی و شناساندن آن به کاربران دستگاه های هوشمند، اپلیکیشن مربوط به صنعت و کسب و کار خود را در بین کاربران این دستگاه ها توسعه دهند و به این طریق برند خود را معرفی کنند.
از مزایای این روش می توان به هزینه پایین بازاریابی و تبلیغات، حجم مخاطبان بسیار بالا، تنوع در به کارگیری ت های بازاریابی، کسب درآمد مستقیم از اپلیکیشن، ارتباط دو جانبه با مخاطبان و مشتریان، پاسخ گویی سریع به نیازهای مشتری، تسهیل ارائه ی خدمات به مشتری و . اشاره کرد.
شرکت ها و سازمان های زیادی وجود دارند که با استفاده از اپلیکیشن سازمانی خود، به ایجاد ارتباط متقابل هر چه بیشتر بین سازمان و مشتریان هدف شان کمک می کنند؛ همچنین تعداد این سازمان ها روزبه روز در حال افزایش است.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به
تبلیغات درون متنی
اپلیکیشن موبایلنرم افزاری برای استفاده کاربران گوشی ها موبایل می باشد. طراحی و تبلیغات این نوع از نرم افزارها کمی متفاوت از دیگر نرم افزارها می باشد. در ادامه به چند نکته کلیدی در این رابطه اشاره خواهیم نمود.
بازاریابی اپلیکیشن موبایل نیز مانند بازاریابی و معرفی وب سایت های اینترنتی اهمیت زیادی دارد و امیدواریم که با انجام موارد فوق بتوانید نتیجه لازم را جهت معرفی اپلیکیشن موبایل خود به کاربران هدف دریافت کنید. در نظر داشته باشید کهطراحی اپلیکیشن موبایلشامل نکات زیادی است که از بین آنها در نظر گرفتن نیاز کاربران و نکات تجربه کاربری در اولویت قرار دارند و اگر اپلیکیشن شما ساده و کاربر پسند نباشد، عملا هزینه ای که بابت بازاریابی و تبلیغات انجام خواهید داد شما را به نتیجه لازم نخواهد رساند.
در ادامه این مطلب پاسخ این سوالات داده شده و با روش هایی برای تبلیغ اپلیکیشنهای پولی آشنا خواهید شد، با ما همراه باشید.
این مراحل گام به گام از همان لحظه اولیه عرضه اپلیکیشن در مارکت آغاز میشوند و باید با انتخاب استراتژی مناسب و اطمینان به محصولی که ساخته اید، کار را آغاز کنید.
پیش از اینکه اپلیکیشن را برای مخاطبین عمومی منتشر کنید، باید از این بابت مطمئن شوید که اپلیکیشن شما مورد پسند کاربران واقع شده است. نسخه بتا از اپلیکیشن دقیقا همان چیزی است که در این مرحله به آن نیاز دارید.نسخه بتا اپلیکیشن مخصوص منتقدین و رفع اشکال توسط سایر برنامه نویسان میباشد تا با بررسی همه بخش، گزارش کاملی از روند عملکرد اپلیکیشن، نقاط ضعف و قوت و بخش های آن تهیه کنند.
تمامیاپ استورهای آی او اس واندرویدی صفحه ای را به نمایش توضیحات و امکانات هریک از اپلیکیشن ها اختصاص میدهند و ساخت صفحه ای متمایز و جذاب امر ضروری در عرضه اپلیکیشن به شمار میرود. بدون تحت تاثیر قرار دادن کاربران در مارکت اپلیکیشن، هیچ تکنیک بازاریابی دیگری چندان نتیجه بخش نخواهد بود.
تست A/B روش بسیار نتیجه بخش و خوبی است که به شما کمک میکند متوجه شوید آیا تغییرات و ویژگی هایی که در صفحه اعمال کردید با انتظارات کاربران همخوانی دارند یا خیر.
شبکه های اجتماعیدر برقراری ارتباط با کاربران بالقوه بسیار حیاتی اند. بدون استفاده از این شبکه ها، دستیابی به مخاطبین هدف تقریبا غیرممکن میشود. باید پیش از انتشار هرگونه مطلبی در این کانال ها مطمئن شوید که با خواسته ها و ترجیحات کاربران آشنایی دارید و از محتوایی استفاده کنید که بیشترین تعداد کاربران را جذب کند که از اپلیکیشن شما بهره خواهند برد.
تبلیغات پولی گزینه بسیار خوبی برای بیشتر دیده شدن اپلیکیشن در بین کاربران میباشد و قابلیت های تبلیغاتی زیر محبوب ترین و پرکاربردترین گزینه ها هستند:
تبلیغات فیسبوک - به دلیل امکانات مربوط به هدف گذاری، گزینه خوبی محسوب میشود.
توییت های Promoted - در صورتی که طرفداران شما در توییتر فعالیت دارند از این امکان استفاده کنید.
App Store Search Ads - این موضوع ثابت شده که بیش از 60 درصد دانلودها از جستجوهای صورت گرفته دراپ استورناشی میشوند و این امکان تبلیغاتی برای اپل و گوگل در دسترس میباشد.
پلتفرم تبلیغاتی CPI (هزینه در ازای کلیک) - کلیک بر روی لینک به تنهایی کافی نیست و باید مطمئن شوید که افراد اپلیکیشن را بر روی گوشی شان نصب کرده اند.
کمپین های Universal App گوگل - یک ابزار کاربردی که بر اساس تکنولوژی یادگیری ماشینی کار میکند.
شبکه های تبلیغاتی متقابل - این روش تبلیغاتی بهترین گزینه برای بازی هاست، بدین ترتیب که شما از یک اپلیکیشن برای تبلیغ سایر اپلیکیشن ها استفاده میکنید.
بک لینک در افزایش محبوبیت شما بین کاربران کاربردی خواهد بود، به طوری که کاربران متعددی صفحهاپ استورو صفحه فرود شما را بازدید میکنند. در صورتی که صفحهاپ استورخود را بهبود دهید و بر روی آن کار کنید، رنک شما بهتر شده و این تکنیک نتیجه بخش تر خواهد بود. محتوای کاربردی و مفیدی را در وب سایت ها، انجمن های گفتگو و وبلاگ های مرتبط قرار دهید.
برای اینکه در رده بهترین اپلیکیشن ها در دسته بندی خود قرار گیرید و افراد را متقاعد به نصب اپلیکیشن کنید، باید تعداد دانلود اپلیکیشن شما بالا باشد. اما وقتی افراد در پرداخت هزینه پیش از استفاده از اپلیکیشن مردد باشند چه پیش می آید؟ راه حل این مشکل استفاده از مدل رایگان یا رایگان به همراه پرداخت درون برنامه ای است. پیش از شروع این نوع تبلیغات بودجه خود را برآورد کرده و این موضوع را به صورت روشن و واضح به کاربران اعلام کنید.
تمامی موارد گفته شده در صورتی نتیجه بخش خواهند بود که یک ارتباط قوی با افراد بانفوذ و مهم در این حوزه داشته باشید. در رویدادها شرکت کنید، چرا که فرصت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط و صحبت درباره اپلیکیشن ها میباشند، به یاد داشته باشید که توسعه دهندگان بهترین تبلیغ کنندگان محصولات خود هستند.
علاوه بر صفحهاپ استور، وبسایت نیز بازدیدکنندگان را جذب کرده و به آنها کمک میکند تا جزئیات زیادی درباره اپلیکیشن شما پیدا کنند. این روزها ساخت صفحه فرود برای اپلیکیشن در وبسایت به یک اام تبدیل شده است. بدین ترتیب کاربرانی که به برند شما علاقه مندند، پیش از کلیک بر روی لینکاپ استوربا موارد متقاعدکننده ای آشنا میشوند. عناصر بصری نیز اهمیت ویژه ای دارند و باید یک داستان درباره اپلیکیشن خود بسازید.
در دنیای دیجیتال امروزی روش های متعددی برای ترغیب کاربران به صحبت درباره اپلیکیشن وجود دارد. افراد بانفوذ میتوانند محصول شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند، اما برای دریافت نتیجه بهتر باید در انتخاب آنها دقت کنید. روش دیگر استفاده از بازاریابی گوریلی است که قابل استفاده در دسته بندی های بسیاری میباشد.
تمامی تکنیک های شرح داده شده، کاربران وفاداری را برایتان جذب میکنند که آنها نیز سایر کاربران جدید را دعوت به همراهی و بهره گیری از این تجربه خواهند کرد. اما تلاش شما در حصول نتیجه اهمیت زیادی دارد و باید از افراد برای اشتراک گذاری اپلیکیشن تشکر کنید.
تبلیغات میان متنی
تبلیغات میان متنی
اپلیکیشن ,های ,کاربران ,ها ,تبلیغات ,استفاده ,اپلیکیشن خود ,خود را ,استفاده از ,برای اپلیکیشن ,طراحی سایت ,برای تبلیغ اپلیکیشن ,صحبت درباره اپلیکیشن ,بازاریابی اپلیکیشن موبایل
درباره این سایت